Catatan Kembara

Assalamualaikum..sidang pembaca yang ana sayangi fillah..


Lawatan2 ke blog sahabat2 pro pmbgkang mahupun pro kerajaan telah menatijahkan perubahan besar dalam diri ana, seolah manusia purba dari zaman dinasour yang menerima hentaman astroid, begitulah keadaan ana tatkala lawatan2 yang separa konsistens ini menghadiahkan sebuah momentem kepada anjakan paradigma dalam diri ana sebagai musafir kerdil di bumi tuhan yang maha luas ini.




Sedikit sebanyak ana belajar mengenal wujud kepelbagaian mentaliti dan persepsi dalam kehidupan manusiawi. Hanya 1 ungkapan..hebat! Allah mmg hebat..variasi pmikiran dan paradaime ini menjelaskn lagi betapa tuhan itu benar2 bersifat dgn sifat Azim!

Namun apa yang jelas, lawatan maya itu mengajak minda ana sama-sama bermusafir mencari erti kebenaran yang sebenar, sedikit sebanyak ia mengajar ana untuk melihat dunia dan menganalisis setiap isu dengan lebih teliti dan tidak emosi.

Sedikit pesanan ana buat "orang2 parti" hentikan menjadi jaguh di kampung sendiri, sesekali keluarlah ke kampung seberang, ikhlaskan hati untuk berkongsi. Kekuatan lawan, sama2 kita pelajari dan kelemahan lawan, jadikan pengajaran untuk antum lebih berhati2..

A'la kulli hal, afwan jiddan andai ada kalam2 yang mengecilkan hati sesiapa..Sungguh, ana hanya melihat dari kaca muda yang serba jahil..Ana juga tidak mahu terus percaya pada khilaf yang disangka benar lantas menjerumuskan diri sebagai hamba tuhan yang fasiq..Maka betulkan ana jika tersalah, kerana disanalah letaknya kepentingan 'berjemaah'

Sebarang komen positif mahupun negatif amat ana alu2 kan, semoga setiap apa yang kita lakukan walaupun sedikit dihisab sebagai amalan disisi Rabbul Alam. InsyaALLAH..

Wallahua'lam



Jangan lupa memberikan sedikit komentar ye!!

This entry was posted on 7:51 AM and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

6 Komentar

assalamualaikum
ruqayya, syukran for join my community. nti org 1st join community ana, terharu lak rase.Nanti nti add la contact ana.

Syukurlah pada hidayah yang Allah bagi. Dipohon agar Allah tetapkan hati kite setelah Allah memberikan hidayahNya..Wslm

alaikumsalam
teharu ke??ahaks..biase r,sahabat sperjuangan,kne bsama dlm 1 saff,kan??

amiin..bak kt ust zulfakar, tsabbit qulubana a'la jihadi fi sabilik!!

salam sejahtera atasmu..

trima kasih atas kehadiranmu dlm blog ana..tima ksh jga atas komen..

sememangnya pejuang parti politik yg berjuang atas dasar Islam harus keluar dari kepompong kepartian semata..jgn hanya berbangga dengan parti ttpi bkn Islam itu sendiri. Parti hanya sbgai wasilah, hakikat sbnr tertegaknya Islam..

salam juang buat ukhti nur..
hari2 mendtng perlu dihitung..
hari2 yg pergi dinilai..
sejarah lalu mengajar mengenal sesuatu..
ini lumrah kehidaupan bergelar insan..
mencari dan tercari..
menemui dan bertemu..
thabat la dalm jaln menuju cintaNYA.
senyum sket..=)

Mari kita berkampung....

slm..kritikan yg bgs..
Bebaskan diri dr kepompong kepartian dlm menilai sesuatu isu. Letakkan diri dlm keadaan neutral dan nilailah seadil-adilnya.
InsyaAllah, kebenaran akan kelihatan..

Post a Comment