Asif Ya Allah..

Segala puji bagi ALLAH, tuhan semesta alam ,aku memujimu,memohon pertolongan dan pengampunanMu. Aku memohon perlindunganMu dari kejahatan diriku dan kekhilafan yang aku lakukan. Maha suci engkau Ya ALLAH,tuhan tadbir sekalian alam.

Jarang sekali ana menulis dengan memulakan nama ALLAH sebagai muqaddimahnya, namun perbualan yang sekejap dengan seorang teman sefiqrah nun jauh di tanah serambi makkah seolah membuat ana terjaga.



Betapa angkuhnya diri ini dari memuji dan memuja Al-Khaliq, sedang tangan yang menaip aksara ini, mata yang ana layarkan kearah skrin pemisah maya dan hakiki ini, jua akal yang ana asah untuk memulis bait kata ini, segalanya milik Dia, Rabbul Alam, atas belas,sifat Rahman dan Rahimnya, segala panca indera ini masih sudi berbakti kepada pemiliknya yang sementara cuma, sedang banyak pula dosaku padaNya.

Asif Ya ALLAH, moga ALLAH mengampuni keterlanjuranku dalam berkarya. Sahabat-sahabat, betulkan ana jika ana tersalah, sungguh ana sekadar insan biasa, iman dan islamlah yang menjadikanku istimewa dan dekat di mataNya ( Umar RA)


Jangan lupa memberikan sedikit komentar ye!!

This entry was posted on 9:00 PM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 Komentar

Post a Comment